Brev:
Opstart på mad og jern
19. maj 2016
Alder:
5 mdr.
Opstart på mad og jern
Kære Helen
Vores søn på 5 mdr ammes fuldt og vi vil egentlig gerne vente med grød til han er 6 mdr. fordi amning er så dejlig nemt :-) Han virker mæt og tilfreds og tager fint på (3,8 kg ved fødslen og 8 kg nu). I de sidste par uger er han blevet meget interesseret i vores mad og drikke og prøver nærmest desperat at få fat i maden, hvis han sidder på skødet. Han vil meget gerne slikke på agurk, melon osv. Synes du vi skal prøve med grød nu eller kan vi "trække den"?
Da vores store startede på mad, skulle man give jerntilskud. Er der en anbefaling for hvor meget modermælkserstatning et ammebarn skal have i maden nu, for at dække jernbehovet? Jeg forventer at amme til han er 10-12 mdr og at give vand af kop til måltiderne.
Mange hilsner
Stine